Єдина інформаційна мережа комунальних платежів міста Хмельницького

PDFДрукe-mail

Традиційно в Україні (ще за часів Союзу) оплата житлово-комунальних послуг здійснювалася за допомогою єдиної розрахункової книжки. Від пунктів прийому оплати за комунальні послуги кошти надходили на рахунки ЖЕКів, де вони розщеплювалися і відправлялися на рахунки конкретних комунальних підпри­ємств за надані комунальні послуги населенню. Однак в період економічної кризи 90-х років минулого століття та пов'язаних з нею нерегулярних виплат зарплат та інфляційних процесів, борги населення за надані житлово-комунальні послуги почали  щорічно стрімко зростати і перед житлово-комунальними підприємствами міста з’явилась нова проблеми – оперативного збору коштів за надані послуги.

Кошти до комунальних підприємств стали надходити нерегулярно і не в повному обсязі. ЖЕКи, в першу чергу, забирали із суми надходжень належну їм частку, а вже залишки скеровували до комунальних підприємств. В місті Хмельницькому, як і в ряді міст України, було запроваджено оплату комунальних послуг не через єдиний рахунок ЖЕКу, а для кожного комунального підприємства  окремо. Це  поліпшило фінансовий стан цих підприємств, але викликало незручності для населення, яке змушене було збирати та заповнювати по п'ять розра­хункових книжок.

Добавило чимало проблем комунальним підприємствам і впровадження житлових субсидій (при без­сумнівній корисності цієї адресної допомоги). Для цього необхідно було зібрати довідки з усіх комунальних підприємств про стан проплати за комунальні послуги і вистояти величезні черги.

В Україні питання прийому платежів вирішувалось по різному, але наш проект створення Єдиної інформаційної мережі комунальних платежів (Мережі) відрізняється дещо новим підходом за допомогою новітніх інформаційних технологій:

перший етап - забезпечення житлово-експлуатаційних організацій комп’ютерною технікою, встановлення спеціально програмного забезпечення (все було придбано за кошти міського бюджету);

 другий етап  - створена база квартиронаймачів ЖЕКів;

третій етап – підключено відділ субсидій.

 

Передача функцій наповнення і ведення бази даних на комунальні підприємства значно спростила обслуговування та функціонування системи, зробила її більш гнучкою та об'єктивною, а включення служби субсидій значно спростило процедуру видачі довідок при оформленні субсидій.

 

Передача інформації про призначення субсидій відділом субсидій на всі комунальні підприємства здійснюється через сервер "Мережі".

У результаті реалізації проекту "Мережа" обидві згадані вище проблеми розв'язані в комплексі. Створена і впроваджена інформаційна мережа спрощує процедуру оформлення житлових субсидій та збору плати за надані житлово-комунальні послуги одночасно. Знайдено цікаве вирішення структури програми. Всі бази даних формуються і заповнюються в комунальних підприємствах. Інформаційний центр забезпечує тільки обмін базами даних між підприємствами. Це сприяє відпові­дальності підприємства при формуванні баз даних, прискорює виявлення неточ­ностей, які історично прижилися в межах одного підприємства.

 



©  Хмельницька міська рада (www.khmelnytsky.com)

armiya

konkurs

khmcom

banerCNAP

Вчасно сплачуйте за житлово-комунальні послуги!

Опитування

Якою є Ваша заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги?
 

Хто Online

На даний момент 30 гостей на сайті

baner_make_site.png